2010年5月9日 星期日

[不漏國]唔去唔知咁C服 ~ [會安]睇燈籠祭

2010 03 29


一定要介紹一下[會安],
因為這次不漏之旅我最喜歡就是這個古城!!
會安[Hội An]是位於不漏中部濱臨南中國海的一座小
居民有88,000 多人。

這座城市在公元第一世紀時即擁有東南亞最大的港口,
以Lâm Ấp Phố[占城]知名。
16世紀、17世紀時,
這座占城人位於秋盆河[Thu Bon river]河口的港口城市
即為當時重要的經貿中心,
當時從中國不同省份來的華人,
與日本人、荷蘭人、及印度人等都定居在此。在同中國經貿往來之際、與法國殖民統治之時期,
會安是被稱呼為 海埔 (Hai Pho)[海邊城鎮]。
而「明鄉」之稱來自於會安滯留諸多不願歸順清朝的明將遺臣,
故阮氏王朝為此賜封此地為「明鄉」,
意為「宛如明朝之故鄉」。

                                會安古城標誌


於1999年,
會安古城被聯合國教育科學文化組織(UNESCO)宣佈為世界遺產,
而且是一座保存得最好的經歷由15世紀到19世紀東南亞
經貿城市之典範。
會安的建築物也顯示出有本地及外國的融合風格型式。
到今天,會安仍然是一座小城市,
不過它吸引相當多的觀光客,
也是徒步旅者路上的一座不錯的中途站。
許多人到會安來是為了逛逛這裏無數的藝術、及工藝品商店,
或者是找裁縫師度身訂做幾件衣服,而價格很便宜。
也有一些酒吧及餐廳沿河而開。
另有一些著名的夜店,尤其是為了服務歐美旅客,
[Tam Tam]餐廳及酒吧,
與芒果[Mango]餐廳等旬夜不關之店。
而[會安燈籠祭]的由來 ~ 400多年前,
來自亞洲各地的商人就臨河而居,
中國人、越南人、日本人,
語言不通的民族卻有一個相同的習慣,
那就是在大門外點起燈籠,
既是裝飾,又照明了街道。
幾個世紀過去了,
小城仿佛與世隔絕,面貌依舊,
隨處可見古色古香的建築和橋樑,
還有滿街滿眼的燈籠。
如今,對於遊客來說,
要把小城的美麗帶回家去細味,
能打包的就只有這些手工製作的燈籠了。
會安人於是對製作燈籠投入了前所未有的熱情,
為了方便遊客攜帶,
做的燈籠能像扇子、雨傘那樣折疊起來。
先把畫好的絲綢粘在竹架上。
每個燈籠都有自己的藝術特點,
非常漂亮, 不管是古老的城鎮,
還是現代住宅, 它適合所有的建築。
除了懸掛燈籠,會安還保留著許多古老的習俗。

至今每個月的農曆十四晚上,
由19:00 ~ 23:00都會舉行[滿月節],
會安都會舉辦傳統歌舞表演、詩歌朗誦會和象棋比賽。
當晚所有商鋪都會在門前向天拜祭又圓又大的月亮。
而且有幾條古色古香嘅街道[真係好似古裝街],
這晚不准車輛進入,不准開電燈,
每家每戶都掛上大大的燈籠,
而西餐廳點上蠟燭!!
於沒有霓虹燈,沒有汽車,
沒有刺耳的鳴笛聲,甚至沒有喧鬧的音樂。
這就是會安,在寧靜中昏昏欲睡的小城!!
好立即去睇[燈籠祭]!! 出發 ~~



商店拜月光!!




五顏六色的燈籠高掛下,有人蠋光晚餐,有人下棋!!


晚上的[日本橋],係由日本人建成的!!



仲有蓮花燈放,好靚呀!!!



河的兩旁,有專人掛上油燈,佢好似爬樹咁,兩下就爬咗上去LU!!





勁靚,勁好FEEL!!!



是日我的晚餐,因與友人有爭拗,
今餐唔SHARE食,食自己!!!
我揀咗會安特色食品,
左邊[白玫瑰]好似雲吞嘅蝦餃,
用蒸粉皮包住肉碎,
面鋪上香草&炸過的配料,
再點上好好味醬汁,正!!
而右邊係[不漏春卷]!!


12 則留言:

  1. 可以唔開燈唔俾車入都幾好喎,咁呢D風俗先可以保存呢...
    有爭拗...嘩~~~咩事呢...
    [版主回覆05/10/2010 20:16:00]其實不漏國民又真係好守規則架,感覺有D似日本人架[係講品德]!!
    我都覺得好難得可以保存到咁嘅風俗!! 就算間鋪頭係賣[衫],但係都掛滿大大小小燈籠,多到以為佢攞嚟賣添!!
     
    爭拗 ~ 話說行到又攰又熱又餓,咁我想是但搵間食店食飯,而原岸成條街都係食[西餐],咁我就隨便行埋一間門口翻動餐牌,我地睇咗超過8分鐘,我[好雀躍]地問[食哩個吖],[吖哩個好似好好食咁喎]....但友人就話[我唔想食西餐]!! 好咁再行吓先啦,行到去[古裝街],我見到一間有兩層樓,絕對係古裝劇入面嘅茶居,我又好HIGH咁話,嘩,好正呀,好古裝FEEL呀,不如就哩間啦!! 友人答[我唔想食中式嘢喎]!! 哩一下我謝哂囉,但我都答佢[咁再行下先]!!
    其實成晚都係佢帶頭行,跟住我就唔再出主意,跟住佢尾,心諗咁你搵啦,反正我只想坐低抖一抖,同隊一杯涼透心的飲品!!  又行咗好耐,佢停低語氣麻麻地問[咁食咩呀]??
    我答,你揀啦,你話[中]又唔食,[西]又唔食!!你話食咩未咩囉!!  跟住最[慶]位到喇,佢用好差嘅語氣答,[無呀,我無話唔食呀]!!
    當時我忍唔到囉,我即刻[爆]佢一鑊,[喂!!明明你話唔想食[中]又唔想食[西],而家又話無講!!] 咁你想點呀??唔食呀??
    跟住繼續行,求其行咗去哩間食!! 我仲係好[慶],所以唔埋佢食咩,亦無SHARE到嚟食!!
     
    共處咗10日,我發覺去到某D位,佢就會用一D討厭語氣,好似係 ~ [ 唔係呀,咁.....咪得囉...],其實佢所講嘅方法係唔太WORK,然後又推番個波比我!!個感覺就係[嗱,唔關我事呀,係你話唔得咋,我就咗你啦,係你唔領情咋 ]!!!!!!
    我有反思過,定係有個問題係我呢?? 最後我唔覺得係我問題囉!!
     

    回覆刪除
  2. 芬哩團長10/5/10 16:45

    要大家唔開燈,點晒蠟燭好詩情畫意呀 !
    [版主回覆05/10/2010 20:24:00]係呀,真係好詩情畫意架!! 我好鍾意[會安],仲好啱我HEA,今次HEA咗三日,我下次會再嚟[會安]HEA最少五日!!
    果個[心太軟] 都係到食架!!

    回覆刪除
  3. 嘩!真係好有Feel呀!唔怪得你拑咁鐘意啦!
    [版主回覆05/11/2010 18:22:00]我唔講笑架,堅正!! PI姐不如考慮吓加入你嘅[旅行大計]吖!!

    回覆刪除
  4. 嘩~~~睇來呢一舖都真係幾谷氣喎 !! 同朋友去旅行最怕就係呢個情況~~~我有個同事同另外一個同事去完旅行返來之後就無咁 friend 喇...因為係旅途中發生咗爭論.....所以除非真係好熟好熟大家知大家脾性..唔係真係無好一齊去
    [版主回覆05/11/2010 18:37:00]無錯一肚火,你仲記唔記得我因為被迫清積分而換[不漏]機票,友人的機票係用我的積分!!我而家好明白[貼錢買難受]係點解!!
     
    找好的旅行伙伴真的不易!!好羨慕[KEROPPI]&[芬哩團長]每次都有一大班鐵腳同行!!
    我覺得價值觀相近係必要嘅條件!!!!
    有D人好奇怪架,你唔同佢共處一室過,真係唔知架,就算好熟朋友都係咁話!!

    回覆刪除
  5. 無錯...價值觀真係幾重要 !! 所以若果一齊真係要先小人後君子,講明會點會點...唔係到時真係...
    [版主回覆05/12/2010 19:47:00]咁,實在有太野要講清楚喇!!

    回覆刪除
  6. 非常精彩的相片和內容。 請問每年在什麼日子有 燈龍祭和 如何到達會安這裡看(燈龍祭)......謝謝!
    [版主回覆05/12/2010 19:57:00]多謝欣賞!!
    每月的農曆十四和十五!!
    最快方法,由[河內]OR[胡志明]乘內陸機到[峴港],再乘的士大概45分鐘!! 我就揀坐巴士!!

    回覆刪除

  7. 多謝欣賞!!
    每月的農曆十四和十五!!
    最快方法,由[河內]OR[胡志明]乘內陸機到[峴港],再乘的士大概45分鐘!! 我就揀坐巴士!! 請 問閣下是自由行嗎?乘內陸機 + 的士費用如何。巴士大約要多少時間和費用如何.............謝謝。

    [版主回覆05/13/2010 12:10:00]我係自由行!! 機票有時有特價[我回程買到特價票HK$240/張]!!





    http://www.vietnamairlines.com.vn/
    你可以問吓酒店有無包車接送[有時平d]! 的士應該US$20之內!!
    巴士我由[河內]-[順化]14小時US$10,[順化]-[會安]3小時US$3.5!!
     

    回覆刪除
  8. 謝謝!
    [版主回覆05/13/2010 23:10:00]唔洗客氣!! 諗住幾時出發呀??
    我都好想再去呀,太正喇!!

    回覆刪除
  9. 電占 豆豆 幸の旅日 World ^^14/5/10 00:09

    好 Feel 喎 ~ 佢地嘅象棋係唔係同我地一樣 ?
    [版主回覆05/16/2010 15:40:00]咁我無留意係咪一樣,因為我唔識捉!!

    回覆刪除
  10. 尚在計畫中..........
    [版主回覆05/15/2010 00:18:00]一於GO GO GO啦!! 我都諗緊幾時番兜好!!

    回覆刪除
  11. 謝謝支持.......
    [版主回覆05/16/2010 15:41:00]唔洗客氣!!

    回覆刪除
  12. 見到你寫跟旅伴有爭拗的過程,本人也有點感同身受,從你的文中所述,相信整個行程安排都是由你一個人負責,朋友或者太懶沒有做準備,又想自助旅行,肯定大家對行程的認知大不同,因而途中一切都好像要聽命於你的安排,令到同行友人有受人支配的感覺,人的天性是不想聽命於人,特別作為沒有從屬關係的旅伴,一天半天沒有什麽不妥,但在幾天下來便感到不快,之後在途中便藉故大唱反調,到這時巳變成非理性爭拗,很難說誰是誰非了。  以前讀過一本歐洲自助旅遊書,作者特別寫了一篇有關於長時間旅遊心理學,也提過相似的情况,最後旅伴可能會决裂而各行各路,所以最好大家一齊參與計劃,唔係去旅行做了咁多準備功夫,重要照顧同行者的心理,一齊玩又點會玩得暢快?!

    回覆刪除